Browsing by Author "Arriagada Cardini, Eduardo Sergio"
Now showing 1 - 20 of 21
Results Per Page
Sort Options
- ItemLa alternativa del ombudsman.(1991) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemAproximación a la prensa de élite.(1986) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemBuen periodismo y negocio : : la ruta a la calidad.(1999) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemCensura vs autorregulación: la frontera es la línea editorial(2002) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemCifras de Chile.(1990) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemComo se reportea una encuesta(1993) Arriagada Cardini, Eduardo SergioNo son las empresas de estudios de opinión serias las que fracasan, porque sus predicciones suelen estar muy cerca de los resultados finales; tampoco aquellas que dejan que se manejen sus cifras: hacen su negocio. Ni siquiera fracasan los clientes que financian esos estudios... La experiencia demuestra que en el tema de las encuestas políticas los que fracasan una y otra vez son los periodistas.
- ItemEncuestas y periodismo I: problemas pendientes(1994) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemENSAYOS - Irak -- Estados Unidos, reacción de la prens chilena y mexicana(2003) Fregoso, Juliana; Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemEstudio: Algunos problemas de información social en los medios del Sur(1990) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio; Saavedra V., Gonzalo
- ItemFeria del Libro de Santiago, Filsa: Comunicación Online: cómo optimizar el uso de recursos online en el mercado editorial,Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemLa identidad Social de las audiencias(2016) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemInfluence of online opinions and interactions on the Covid-19 vaccination in Chile(2022) Villegas, Claudio; Ortiz, Abril; Arriagada, Víctor; Ortega, Sofía; Walker, Juan; Arriagada Cardini, Eduardo Sergio; Kalergis Parra, Alexis Mikes; Huepe, CristiánWe analyze 6 months of Twitter conversations related to the Chilean Covid-19 vaccination process, in order to understand the online forces that argue for or against it and suggest effective digital communication strategies. Using AI, we classify accounts into four categories that emerge from the data as a result of the type of language used. This classification naturally distinguishes pro- and anti-vaccine activists from moderates that promote or inhibit vaccination in discussions, which also play a key role that should be addressed by public policies. We find that all categories display relatively constant opinions, but that the number of tweeting accounts grows in each category during controversial periods. We also find that accounts disfavoring vaccination tend to appear in the periphery of the interaction network, which is consistent with Chile’s high immunization levels. However, these are more active in addressing those favoring vaccination than vice-versa, revealing a potential communication problem even in a society where the antivaccine movement has no central role. Our results highlight the importance of social network analysis to understand public discussions and suggest online interventions that can help achieve successful immunization campaigns.
- ItemNuestras ciudades y sus diarios(1997) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemNuestras ciudades y sus diarios.(1997) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemOne step, two step, network step? Complementary perspectives on communication flows in Twittered citizen protests(2017) Hilbert, Martin; Vasquez, Javier; Halpern Jelin, Daniel Matías; Valenzuela, Sebastián; Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemLos periódicos en crisis IV: Cifras de Chile(1990) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemProblemas pendientes.(1994) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- Item¿Quiebra el periodismo con el que creciste?(2009) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- Item¿Quiénes son esos “Chicos verdes”? Activismo en línea en Chile desde la perspectiva comunicacional(2013) Halpern Jelin, Daniel Matías; Rosenberg Benadretti, Andrés Alejandro; Arriagada Cardini, Eduardo Sergio
- ItemWhat Would Google Do(2009) Arriagada Cardini, Eduardo Sergio